Wednesday 11 February 2015

My Memory..

BFF
SMKNS 2006 in memory..





HARUMAN MEMORI 

September datang lagi..
Bererti sembilan tahun sudah berlalu
waktu itu juga sama seperti hari ini
Rintik-rintik gerimis berderai jatuh bersama angin
dari tingkap kaca dorm yang menghadap lorong menghala ke sekolah
jelas kelihatan bunga-bunga tembesu berguguran munutup hijau rumput
seringkali.. kita membayangkan itu salji lalu  berlari- lari keluar kemudian baring di bawahnya..
Tanpa menyedari terponteng waktu prep..
Kita leka bercerita perihal masa depan..
Ada yang ingin menjelajah dunia bersama pasangan yang kacak
Ada yang berangan ingin berkahwin dengan pelakon korea..
dan aku.. aku hanya harap kita akan terus kekal bersama
tentu kalian masih ingat bukan?
kata-kataku yang mematikan tawa kita buat seketika
kemudian mencetuskan suasana sentimental..
Aku memang maksudkannya!
Aku harap kita akan terus hidup dalam memori ini
Aku masih ingat jelas saat itu..
Gilanya kita hingga lupa sakit dan malu dirotan dihadapan seisi penghuni asrama lelaki dan perempuan..
Hidup kita seolah-olah di alam fantasi barangkali..
Semuanya indah-indah belaka..
Sehinggalah suatu saat kita harus akur
Harus melepaskan tangan masing-masing untuk memilih jalan sendiri
Itulah pengakhiran alam fantasi yang kita cipta..
Kembali ke dunia nyata tanpa rela!
Cuma aku ingin kalian tahu
Selagi gerimis hadir ke bumi
Selagi angin berbisik.. S
Selagi debunga tembesu itu menyerakkan harumnya..
Andai kalian masih mencari..
Bahagia yang dulu masih di situ..
Masih seharum dulu…

Achikz 2015

Don't walk behind me, I may not lead.
Don't walk in front of me, I may not ffollow. Just walk beside me and be my friend.
... Albert Camus...

No comments:

Post a Comment

CUKUPLAH JADI DODOH! Kau ADA BANYAK pilihan Tapi kenapa kau pilih untuk jadi bodoh? Sanggup perbodohkan diri untuk seorang si bodoh San...