Friday 4 May 2012


CINTA ILlAHI

Tuhanku…seandainya telah kau catatkan……
Dia milikku tercatat buatku...
Dekatkan hatinya dengaan hatiku...
Tetapkan kemesraan antara kami…
agar kebahagiaan ini kekal abadi

Dan tuhanku..seiringkanlah kami mengharungi hidup yang luas ini
ketepian yang sejahtera
tetapi , sekiranya dia bukan ditaqdirkan buatku…
ku pohon agar taqdir….menguatkan lagi cintanya kepadaku..keranaMu…Ya Allah…
sebagaimana kuatnya cintaku kepadaMU Ya Allah…

tetapi tuhanku, seandainya telah kau taqdirkan
dia benar-benar bukan milikku …bawalah ia jauh daripada ingatanku dan peliharalah aku daripada kecewa

serta Tuhanku Yang Maha Mengerti…berikanlah aku kekuatan ,
melontarkan bayangannya ke dada langit…
hilang bersama senja merah, dan gelap awan pekat, agar aku bisa bahagia walau tanpa dirinya…persandaranku hanya pada Mu YA Allah…

dan Tuhanku yang tercinta…gantikanlah yang telah hilang,
tumbuhkanlah kembali yang telah patah…meskipun tak sama dengan dirinya…
biar sekuat mana aku mencintainya,
aku pohon agar Kau melenyapkan perasaan ini……

No comments:

Post a Comment

CUKUPLAH JADI DODOH! Kau ADA BANYAK pilihan Tapi kenapa kau pilih untuk jadi bodoh? Sanggup perbodohkan diri untuk seorang si bodoh San...